Whocopied.me protects this content

Handelsbetingelser

ForsvindFugl leverer primært produkter, der kan sikre imod fugle i nærheden af dig og dit område.

Endvidere forhandler ForsvindFugl også produkter rettet imod andre dyr og insekter.

Se vores handelsbetingelser herunder og kontakt os endelig, hvis du har spørgsmål.

Kvalitet

Alle vores produkter er i høj kvalitet og vores leverandører har mange års erfaring. Derfor er du altid sikker på et godt produkt fra ForsvindFugl.



Priser

Alle vores angivne priser er i danske kroner (inklusiv moms).

Udover eventuelle forsendelsesomkostninger er der ingen ekstra omkostninger.

Vi sender primært varer med Postnord, GLS, eller Bring således kundens forsendelse er forsikret ved eventuel bortkomst.

FRI fragt til pakkeshop på ordrer fra 2.500DKK inkl. moms



Reklamationer

 
Hvis du opdager at produktet er defekt, så skriv til os (oplys ordre og/eller fakturanummer), så vi kan hjælpe dig til at rette fejlen eller ombytte varen.

Varer med fejl ombyttes uden ekstraomkostninger for dig.

Vi giver dig en reklamationsret på to år. Det vil sige, at du har ret til at klage over mangler ved varen i to år fra levering. Og du kan klage over alle fejl, der har været til stede på leveringstidspunktet. Du skal reklamere inden for rimelig tid, hvilket er inden 2 måneder efter man har konstateret fejlen eller manglen.

I de første 6 måneder kan fejl og mangler formodes at have været der på købstidspunktet, og vi ombytter derfor altid inden for denne periode.

Efterfølgende skal du som køber godtgøre, at fejlen var til stede på købstidspunktet.

Retur, fortrydelse, og bytning

Du har desuden fuld returret i 30 dage fra du modtager varen. Husk altid at oplyse ordrenummer og dit kontonummer. Når vi har modtaget returvaren, kan du forvente dine penge retur inden for to uger


Du har desuden 14 dages fortrydelsesret, hvis du som forbruger anvender din fortrydelsesret, skal ForsvindFugl tilbagebetale hele det beløb, som du har betalt, inklusiv vores forsendelsesomkostninger m.m. Det eneste ForsvindFugl  kan kræve er, at du som kunde  selv betaler egne forsendelsesomkostninger i forbindelse med returnering af varen

Ønsker du at returnere varer, betaler du selv forsendelsesomkostningerne for at sende varerne retur.

Ved returnering er det vigtigt, at du har dokumentation fra Postnord, GLS, eller anden tranportør på at du har returneret varen til os.

Du kan IKKE fortryde dit køb ved enten at nægte at modtage eller afhente varen, uden tydeligt at have meddelt os skriftligt at du har fortrudt dit køb. Såfremt køber undlader at meddele ForsvindFugl at denne har fortrudt, vil køber blive pålagt at betale diverse forsendelsesomkostninger dette har påført ForsvindFugl. Fortryder køber sit køb skal køber selv betale eventuelle omkostninger til returnering til ForsvindFugl (se adresse i bunden af siden).

HUSK at du gerne må afprøve varen. Lever den ikke op til dine forventninger, vil vi altid enten bytte varen eller returnere dine penge jf. ovenstående.

Hvis du skulle komme ud for at vi har leveret dig en forkert vare, bedes du ved returneringen oplyse fakturanummer og betegnelsen for det produkt du skulle have modtaget. Så sender vi den rigtige vare til dig med en returlabel til at returnere den forkerte vare i.

Har du selv bestilt en forkert vare, kan du selvfølge returnere den og bestille en ny vare. Du skal selv betale for returneringen af den forkerte vare og genfremsendelse af den korrekte vare.

Når du ønsker at ombytte en vare, skal du medsende et brev ved varen, hvor du beskriver hvad du ønsker, og desuden oplyse et telefonnummer og/eller email, hvis vi har spørgsmål til dig.

Det er kundens eget ansvar at afhente pakke i pakkeshop i tide. Distributørerne begynder at returnere efter 7 dage i pakkeshoppen. Vi oplever også tit der går væsentlig længere tid førend pakken returneres, men det kan man ikke forvente. Uafhentede pakker returneres og denne krediteres til ForsvindFugl. Denne omkostning beløber sig til samme som fremsendelsen, og vi dækker ikke. Omkostninger til genfremsendelse dækker Forsvindfugl ligeledes heller ikke, uanset om man har opnået fri fragt. Er en pakke returneret pga ikke afhentet, og ønsker kunden denne genfremsendt, opkræver ForsvindFugl således både fragt for returnering og genfremsendelse. Årsagen til at kunden var forhindret i at afhente ordren, er ForsvindFugl uvedkommende. Vi forholder os kun til at ForsvindFugl er blevet pådraget en udgift fra distributøren.



Betaling

Vi sender med din bestilling en følgeseddel, hvor der står hvad du modtager. Hvis du har betalt online på vores website med kreditkort, trækker vi først beløbet, når vi har afsendt varen til dig.

 

ForsvindFugl tager ligeledes imod betaling ved ViaBill.

ViaBill giver dig ligeledes mulighed for delbetaling i form af opdeling af dit køb i 10 rater, igen uden gebyr og renter, såfremt du overholder dine betalinger til ViaBill.

Du kan læse mere om ViaBill her.

 

Kun virksomheder kan vælge at betale per faktura eller EAN-faktura. Ved bestilling skal CVR nr anføres og eventuelt EAN nr. Virksomheder har netto 10 dage til at betale.

Kunder har Netto kontant 10 dage til at betale faktuer, også elektroniske faktura (EAN) .

 

Betaling forfaldet

Vi sender første rykker netto 10 dage efter forfald. Rykkergebyr per rykker udgør kr. 100 ex moms.

Ved B2B opkræves endvidere Fast Kompensationskrav iht, Renteloven på kr. 310.

Ny rykker følger netto 10 dage.

3. og sidste rykker følger netto 10 dage. Samme vil også indeholde et inkassovarsel.

Har vi stadig ikke modtaget vores tilgodehavende, iværksættes en inkassoproces.

 

Levering

Ved alle produkter fremgår en estimeret leveringstid for det enkelte produkt, således du ved, hvor hurtigt vi kan levere din bestilling.

Vi bestræber os på altid at sende din ordre samme dag eller førstkomne hverdag.

Vi sender alle varer med Post Nord pakkepost, GLS, eller Bring så alle forsendelser er forsikret ved eventuel bortkomst.

Kun virksomheder må vælge erhvervspakke med GLS eller Post Nord. Såfremt leveringsadressen ikke har tilmeldt erhverv, vil ForsvindFugl ændre pakkeforsendelsen til nærmeste pakkeshop hvis vi når at opdage det. GLS og Post Nord vil da nemlig opkræve et højt gebyr ved afsender, såfremt adressen konstateres ikke indeholde registreret erhverv. ForsvindFugl forbeholder sig ret til at videresende dette gebyr til kunden. Såfremt ingen er tilstede til at modtage pakken på erhvervsadressen, kan distributøren vælge at indlevere pakken til nærmeste pakkeshop. Det udløser et højt gebyr til afsender. ForsvindFugl forbeholder sig ret til at videresende dette gebyr til kunden.

 

Emballage og forsendelser

Hos ForsvindFugl går vi op i god service, kvalitet og gode priser til vores kunder. Det opnår vi bl.a. ved købe stort ind og minimere omkostningerne. Derfor kan vores kunder være ude for at deres pakke ikke er en standardkasse, men een vi selv har konstrueret. En del af vores varer er nemlig ikke systemkonforme, og vanskelige at finde korrekt prisvenlig emballage til. Samme kan også opleve vi genbruger kasser til videreforsendelse af varer. Det gør vi selvfølgelig også med miljøet i baghovedet.



Fortrolighedspolitik

 

ForsvindFugl forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. ForsvindFugl vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. ForsvindFugl vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse

 

Udsolgte varer/restordre

Hvis din bestilte vare mod forventning er udsolgt eller forsinket, modtager du automatisk en mail herom med information om forventet leveringstidspunkt.

 

Kontakt os

Kundeservice træffes alle hverdage fra kl. 10.00 – 14.00 på 2275 9988. Du kan også altid emaile os på info@forsvindfugl.dk


Returvarer sendes til:

ForsvindFugl
Jacob Paludans Vej 12
9200 Aalborg SV

 

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning: https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse

 

Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Kundeservice på tlf: 22758899 eller mail: info@forsvindfugl.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her

 

Ved klage skal vores email adresse info@hubshop.dk angives samt hjemmesiden du har købt varen på.

 

Klager over produkter kan sendes til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Ved klage skal vores email adresse angives: info@forsvindfugl.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.



Handelsbetingelserne kan blive opdateret løbende.